Blog - Experten aan het woord

De innovatieve fietsbrillen van Rudy Project

rudy project


Fietsen is niet alleen goed voor lichaam en geest, het is ook gewoon leuk! Wie in de meest optimale omstandigheden wil fietsen, kiest - naast een goede fietsuitrusting - best ook voor een degelijke sportbril. Rudy Project koppelt topkwaliteit aan Italiaans design en biedt sportbrillen met wereldklasse.

Caroline Abram: flower power meets girl power

caroline abram


“Ik wil dat vrouwen hun sensualiteit omarmen, wanneer ze mijn brillen en accessoires dragen.”

‘Hoet’ af voor de innovatieve ontwerpen van dit Belgisch brillenmerk - Interview met Bieke Hoet

stylingtips


Hoet zet al zes generaties lang de toon in de Brugse brillenmode. Het zijn opticiens van vader op zoon en met de jongste generatie ook op dochter: Bieke Hoet is sinds 1997 manager van het ontwerpbureau van Hoet. De BrilBoutique mocht haar als trouwe partner enkele vragen stellen over hun ontwerpen.

Anton Janssens, medebezieler van bril- en accessoiremerk KOMONO, scheert hoge toppen

komono


“Er zijn veel overeenkomsten tussen snowboarden en de modewereld. Je mag niet bang zijn om je eigen pad te creëren.”

Komorebi: een ode aan licht en balans

komorebi


Geïnspireerd door Japanse poëzie en gedreven door finesse: welkom in de wereld van Komorebi. Al 4 jaar lang levert het Aalsterse ontwerpbureau geraffineerde ontwerpen die spelen met licht en detail. Tijdloze eenvoud met een uitgesproken karakter, dat is de visie van ontwerper Kristof De Smet. Zijn brillen worden vandaag in 16 landen verdeeld, met België en Japan op kop.

Eline De Munck: Onderneemster met een glasheldere visie


Vind je je smaak niet op de brillenmarkt, dan lanceer je toch gewoon je eigen brillenmerk? Vijf jaar geleden gaf Eline De Munck er de brui aan als tv-presentatrice bij JIM. Sindsdien ontpopte ze zich tot succesvolle zakenvrouw. Met haar brillenmerk ‘Odette Lunettes’, genoemd naar haar geliefde zwarte dwergpincher, heeft ze een duidelijke missie: de juiste bril voor de juiste persoon met het juiste verhaal ontwerpen. Intussen zijn haar monturen in elf landen beschikbaar. We gingen op zoek naar het verhaal van deze sterke onderneemster.